Database CD, DVD, BD
Discussion
Links
Last update

Blank media subforum
Hifi.estranky.cz, >>> 
The list of codes Atip/MID
History
Views
contact
           

CatalogsYearDesignTimeextreme

Kazety s veľkým/dizajnovým oknom
Zoradenie podľa dizajnu/výrobcu/značky:

Agfa/ECP 1989-1991/1992-2010cca
Triedy: I, II, IV
normal: HR-S, HR-XS; ECP: UF,
chrome: SR-S, SR-XS

metal: Metal-XS
V závere svojej kazetovej kariéry prišla Agfa s pomerne originálnym dizajnom, ten sa potom dal nájsť aj na OEM kazetách a aj v priehľadnej verzii.
Po skončení výroby audiokaziet v Agfe, to odkúpili Rusáci a vyrábali pomerne dlho pod značkou ECP.

*

Basf 1974-1989
Triedy: I, II, III, IV
normal: LH, LH Super I, LH Extra I, LH Maxima I, LH Maxima XI, Ferro Super LH, Ferro Super LH I, Ferro Extra I, Calibration Tape; PRO I (Japan)
chrome: Chromdioxid II, Chromdioxid Extra II, Chromdioxid Super II, Chromdioxid Maxima II, Chrome Extra II, Professional II (USA)
ferrochrome: Ferrochrom III
metal: Metal IV, MPIV
Jeden z najvýznamnejších a najznámejších dizajnov Basfu, po prechode z malých okien používali tento pomerne dlho až kým sa znovu nevrátili k malým okienkam.
V dvoch základných verziách, s SM mechanizmom.
Táto prvá verzia od roku 1974 až do postupného nahradenia novšou v polovici 80tych rokov. Samozrejme sa našli rozdiely v jednotlivých prevedeniach medzi rokmi, ale o tom inokedy.

Prvýkrát sa objavil približne v roku 1984, zmenený vzor povrchu za modernejší, s novou stupnicou na okne a polep už nebol okolo celého okna.

*

Basf 1982
Triedy: I
normal: LH-X (Japan), originálky Gamava, King´s (Indonezia)
Zvláštne a pre nás pomerne neznáme puzdra Basf s dlhým oknom vyrábané v Japonskej pobočke, často osadené staršími cievkami dizajnu Sony.
Vydavateľstvá Gamava, King´s (Indonesia) používajú komponenty Basf, Maxell, That´s, ktoré rôzne kombinujú a plnia páskou Basf.
Na obrázku telo Basf Japan, cievky That´s, páska Basf Ferro Super I.

*

Basf 1982-1984
Triedy: II
chrome: Chromdioxid Maxima II
Pôsobivé puzdro len pre kazetu crmII v jednom ročníku, s SM mechanizmom.
Rozdiely vo verziách s nápisom Basf v strede, alebo bez, a osadený taktiež jedinečnými cievkami, alebo klasickými.
Pekné, ale možno sa zákazníkom nepáčilo že je zakrytý stred kazety, čo vo väčšine prístrojov komplikuje sledovanie stavu navinutej pásky.

*

Basf 1989-1991
Triedy:  II
chrome: Chrome Extra II, Chrome Super II, Go For It
Tento dizajn by sa skôr hodil do kategórie malých okien, ale je to predchodca známeho dizajnu pre Chrome Super II.
Ako jeden z posledných obsahuje SM mechanizmus prvky.
Kazety určené pre základnú a strednú triedu chrómu CEII a CSII.

*

Basf 1992-1998
Triedy:  II
chrome: Chrome Extra II, Chrome Super II, Chrome Maxima II, Chrome Super Quality II
Veľmi pôsobivý vzhľad kaziet strednej triedy.
Prvé verzie CEII používali túto kazetu, ale asi v rámci šetrenia prešli na lacnejší priehľadný typ, CSII vydržala až do konca značky, CSQII bola špeciálna séria pre Lidl a biela kazeta je CMII Limited edition jedna zo štyroch.
Do roku 1993 boli kazety skrutkované, potom zvárané. Od 1994 boli CSII a CSQII z čierneho plastu čiastočne priesvitného proti silnému svetlu.
Netypicky mali tieto a ďalšie dva novodobé verzie Basf kaziet kolíčky pre uchytenie SM mechanizmu, vhodné pre domácich kutilov, ale inak tomu významu prečo to tam nechali nerozumiem.


*

Basf 1990-2000
Triedy: II
chrome: Chrome Maxima II; Bang & Olufsen: chrome; suchá čistiaca kazeta v puzdre detekcie chrome; Philips: MCX
Vlajková loď Basfu v rokoch 1990-1993, potom prvenstvo prebrala Reference Maxima TPII.
Veľmi úspešná kazeta tejto Nemeckej firmy, poskytovaná aj ďalším firmám.
Vždy skrutkovaná až do konca značky, pre najkvalitnejšiu pásku Chrome Maxima II, ktorú Basf vyrábal, aj v Limitovaných edíciách (1992).
Opäť je tu príprava pre SM mechanizmus, s vodiacimi SM lištami by to v tomto veľkom okne naozaj vyniklo, takže ostáva priestor na dodatočné osadenie.

Asi jediná čistiaca kazeta s detekciou chrome.

Ďalšie značky pod ktorou sa dala Basf CMII zakúpiť:

*

Basf 1994-1998
Triedy: II, IV
chrome: Reference Maxima TPII, Reference Master II
metal: Metal Maxima TPIV
Profesionálne 3dielne puzdro Basf pre nové modely TPII a od roku 1996 aj metal TPIV.

*

Denon Japan 1983-1989
Triedy:  I, II, IV
normal: DX3, DX4
chrome: DX7, DX8

metal:
Tento dizajn mi vždy pripomínal kazety Basf, konečne je vidieť pôvodné cievky Denon, ktoré sa predtým schovávali v malom okne.

*

Denon Japan 1983-1992
Triedy:  I, II, IV
normal: DX3, DX4, RD, RD-Z (Japan), RD-X (Japan); Ora: XJ1;
chrome: HD6, HD7, HD8; Ora: XJ2;

metal: HD-M
Denon prišiel s veľkými oknami skôr než Sony.

*

Denon Japan 1987-1990
Triedy:  I, II, IV
normal: RD-Z, RD-X, S-Port Normal
chrome: HD6, HD7, HD8
, HD (Japan), HG (Japan)
metal: HD-M
Denon veľké dvojdielne okno.

*

Denon Japan 1988-1992
Triedy:  II, IV
normal: RD-XS
chrome: HD6S, HD7S, HD8S, S-Port High, HG-S,

metal: HD-MS, S-Port Metal, MD (Japan)
Denon Veľké dvojdielne šikmé okno, modernejšie verzie s hladkým povrchom.

*

Denon 1990-1996
Triedy:  I, II, IV
normal: GR-I, GR-Is, RG-S, K-RI,
chrome: HD6, HD7, HD8, GR-IIs, HG-S, K-RII
metal: HD-M
Denon pôsobivý elipsovitý dizajn, aj pre mnoho zaujímavých japonských modelov.
Celopriehľadný dizajn pre radu Denon K-R, nechcel som to už ťahať k celopriehľadným dizajnom.


*

Denon 1990-1996
Triedy: I, II, IV
normal: GR-I
chrome: S-Port High, GR-II, EMTEC: Chrome Super Quality II, Chrome Super II, Sound I (chyba balenia)
metal: S-Port Metal, Metal GR-IV
Denon veľké okno, pomerne moderné prevedenie.

2002-2004 Emtec pravdepodobne odkúpil, tieto formy a vyrábal kazety CSII a CSQII v Európe, presne rovnaké puzdra, ale komponenty už Emtecovské.

*

Denon profi high-end puzdro 1991-1993
Triedy: II, IV
normal: -
chrome: HG-M
metal: MG-X
Vlajková loď Denonu, kompozitné materiály podobne ako Sony Metal Master.

*

Fuji 1988-1992
Triedy: I, II
normal: GT-Ix; Axia: GT-Ix
chrome: GT-IISuper, GT-IIx, FR-IIxPro; Axia: GT-IIx

Fuji-Axia Japan, veľká pestrosť dizajnov.

*

Fuji 1987-1989
Triedy: I, II, IV
normal: PS-Ix,
chrome: PS-IIx,

metal: PS-IVx,
Fuji-Axia Japan, dvojoknový dizajn.


*

Axia-Fuji/SKC 1990-1996-2004
Triedy: I, II
normal: JP-Is; Axia: AU-I, JZ1; Smat: SK,
chrome: FR-IIx, JP-II, JP-IIx, K2, K2x, Z, DRII
; Axia: AU-II, A2, JZ2
Fuji-Axia Japan, veľká pestrosť dizajnov, niektoré novšie Axie zvárané.
Forma, alebo hotové puzdra poskytované aj pre kazety SKC/Smat, Fuji a SKC pravdepodobne dosť spolupracovali.

Mnohé Fuji pre Európsky trh s cievkami SKC, kompletované v SKC.

*

Axia-Fuji 1991-1996
Triedy: I, II, IV
normal: PSI, BOX 1,
chrome: PSII, BOX 2,
metal:
PSIV, PS Metal
Fuji-Axia Japan, veľká pestrosť dizajnov, niektoré staršie verzie skrutkované, novšie celopriehľadné, už som to nechcel trhať aby som to dal k priehľadným kazetám.

*

Axia-Fuji 1991-2000
Triedy: I, II, IV
normal: AU-Ix, J´z1 Color, K1,
chrome: ZII; Axia: AU-IIx, Box 2, J´z 2 On The Street, Hello Kitty, K2, Z2
metal: AU-IVx, PS Metal, K Metal,
Fuji-Axia Japan, veľká pestrosť dizajnov, novšie kazety v šialených farebných prevedeniach.
Kazety skrutkované, tie novšie zároveň aj lepené.




*

Axia-Fuji 1992-2000
Triedy: I, II, IV
normal: K1; Axia: Be1, BOX 1, PS-Ix, K1
chrome: JP-IIxPro, FR-IIxPro, KII; AXIA: Be 2, PS-IIx, Jz2Color, BT 2, K2
metal: JP Metal, FR Metal

Fuji-Axia Japan, veľká pestrosť dizajnov, novšie kazety v šialených farebných prevedeniach, kazety skrutkované aj zvárané.

Mnohé Fuji pre Európsky trh a posledné Axie s páskou a cievkami SKC.


*

Axia-Fuji 1994-2002
Triedy: I, II, IV
normal: PS 1
chrome: PS 2
metal: PS Metal

Fuji-Axia Japan, veľká pestrosť dizajnov, novšie kazety v šialených farebných prevedeniach.

*

Axia-Fuji 1995-2002
Triedy: I, II, IV
normal: JZ 1, J´z 1 Color,
chrome: JZ 2, J´z2 Color, Hello Kitty
metal: JZ Metal
Fuji-Axia Japan, veľká pestrosť dizajnov, novšie kazety v šialených farebných prevedeniach.

*

Fuji 1992-1998
Triedy: II, IV
chrome: Z II
metal: FR Metal, Metal Z
Tento jedinečný dizajn som videl zatiaľ len u značky Fuji.


*

Fuji/Axia 1985-1989
Triedy: I, II, IV
normal: HD-Master
chrome: SD-Master
metal: XD-Master

Dizajnová profi perla od Fujifilmu pre Master sériu 80tych rokov.
V základe je kazeta celo priehľadná tmavá, so strieborným, čiastočne priesvitným okrajom.

*

GoldStar/SKC 1992
Triedy: I
normal: HR
Pomerne kreatívny dizajn od GoldStaru, ale vyskytol sa aj u SKC v neskoršej dobe.

*

ICM Switzerland 1980
Triedy: I, II, III
normal: Hifi Superferro
chrome: Hifi Superchrom
ferrochrome: Hifi Ferrochrom
Nadčasový dizajn Švajčiarskej firmy ICM, aj pod mnoho OEM značkami.

*

JVC/Victor 1981-1986
Triedy: I, II, IV
normal: Magnex
chrome: Magnex

metal: MEPro, MEIIPRO; Magnex: Studio 4
JVC/Victor Japan a jeho klon Magnex Italy.

*

JVC/Victor 1989-90
Triedy: I, II, IV
normal: RZI
chrome: RZII

metal:
Luxusné veľké okno od Victora určené pre Japonský trh.

*

JVC/Victor 1987
Triedy: I,
normal: Get´s
chrome:

metal:
Ďalšie luxusné prevedenie Japonskej Victor.

*

Maxell 1985-1988
Triedy: I, II
normal:  UDI-S
chrome: UDII-S, UDX-II
Pomerne zaujímavý, ale krátko trvajúci dizajn Maxellu pre stredné triedy normal a high nahradil malé okná.

*

Maxell 1986-1992
Triedy: I, II, IV
normal: UDI, XLI,
chrome: UDII, XLII; Boots: CPII
metal: MX, Metal Capsule (Japan, USA); Metal UD (Japan)
Legendárny oválny dizajn Maxellu sa vyrábal aj v priehľadných verziách.
Nahradil kazety Maxell s malými oknami, pre vysokú triedu normal UDI, základnú a strednú High UDII a XLII a v metalovej bol len krátko ako MX a Metal Capsule USA.

Anglická firma Boots v 90tych rokoch použila Maxell XLII ako svoj model CPII, sedí presne na rok 1992.

*

Maxell 1992 oválny dizajn po Americky a Japonsky
Triedy: II
normal: UDI
chrome: UDII, XLII
metal:
V USA a Japonsku museli mať vždy niečo extra, preto tu máme mierne pozmenený oválny dizajn kazety XLII len pre rok 1992.

*

Maxell 1992 GPX - Japan
Triedy: II, IV
normal:
chrome: GPX II
metal: Metal GPX
Veľmi pôsobivý dizajn Maxellu doplnený o kvalitné dvojdielne cievky, okno má zrejme pripomínať futuristické vozidlo, a tým nepatrne naznačuje vhodnosť použitia tejto kazety:

*

Maxell legendárne puzdro najvyššej triedy kaziet, 1986-1992
Triedy: I, II, IV
normal: XLI-S
chrome: XLII-S
metal: MX, MX-S
Audio symbol legendy Maxellu, ich audiokazety v najlepšom prevedení.

Kazety nahradili malé okná Maxellu pre vyššiu triedu normal XLI-S, chrome XLII-S a metal MX, a bol vytvorený aj nový model MX-S.
Potom tieto kazety pokračovali opäť s malým oknom, ale stále dobrou kvalitou.

*

Maxell 1996-2002
Triedy: I, II
normal: XLII, hibiki I (Japan)
chrome: XLII, hibiki II ( Japan)
Maxell navrhol podobný dizajn ako je legenda 1988, ale už s použitím bežného ľahkého plastu od roku 1996, až po koniec éry chromiek 2002, prevažne pre pásky XLII.
V rokoch 1997-2000 zmena na zvárané kazety a známe šetriace praktiky Maxellu s lacnejšími krabičkami, menšími bookletmi a jednotnou zavádzacou páskou.
Pre Japonský trh sa tento dizajn vyskytol v kazetách hibiki.

Zvárané verzie:

*

Maxell 1994-1998 Japan.
Triedy: I, II, IV
normal:  UDI
chrome: UDII
Metal: Metal UD,

*

Maxell 1998 Japan.
Triedy: I, II, IV
normal:  UD1
chrome: UD2
Metal: Metal UD,

*

Maxell 1999-2000 Japan, aj v tomto roku vedeli byť ešte kreatívny
Triedy: I, II
normal:  UD1
chrome: UD2
metal: Metal UD
Moderný Japonský ,,Delta,, dizajn pre UD pásky.


*

Maxell - Hitachi 1985-1993
Triedy: I, II, IV
normal:  UD-R, UD-N, CD-R, DJ-I, CD-S, UD-S, UD-F
chrome: UD-X, CD-X, DJ-II, UD-E, CD-E, UD-V
metal: MT-X, Metal Throne
Pekný dizajn prevažne pre značku Hitachi.

*

Memorex USA 1971-1978
Triedy: I, II
normal:  MRX, MRX2, MRX3
chrome: Chromium dioxide, High Bias,
Stredne veľké okno akoby Basfu z oka vypadlo, ale myslím že nejako spolupracovali, používali pravepodobne aj chromdioxid do svojich kaziet.
Memorex bol veľmi pokrokový, kazeta bez skrutiek, tmavými fóliami zakryté aj cievky a náš obľúbený penový vankúšik ktorý sa už rozpadol.

Prvé kazety neobsahovali detekciu typu II.

*

Memorex Indonesia 199x
Triedy: I,
normal: Studio Tape;
Veľmi originálny dizajn, v bielej farbe značky Memorex pôsobí naozaj ako Štúdiový Master, ale zrejme je všetko inak.
Kvalita spracovania je slabá, nečistoty a nepresnosti, niektoré textúry povrchu kazety sú ako na Sony, cievky sú tiež inšpiráciou Sony.
Zrejme sa jedná o neznámu Indonézku firmu, ktorú prezradili napisy Made in na kazetách menej známych značiek ale s rovnakým dizajnom.

*

National/Technics Japan 1984-1988
Triedy: I, II, IV
normal:  Angrom G-DU, Angrom X-DU; Technics: Angrom NX
chrome: Angrom DU, Angrom HG-DU; Technics: Angrom HG
metal: Angrom MX-DU, Angrom MA-DU; Technics: Angrom ME
Dizajn kaziet Angrom s naparovanou kovovou vrstvou bezohľadu na triedu kazety, špecialita Panasonicu.
Novšie verzie s cievkami TDK, Panasonic pravdepodobne nakupoval diely, celé kazety priamo u TDK, u niektorých modelov si nechal výraznejšie zmeniť aj dizajn.

*

Raks z Turecka 1990-1998
Triedy: I, II
normal:  ED-SX, CD-SX
chrome: SD-SX, Cabrio, SP2s
Raks a jeho jediný luxusný dizajn s veľkým oknom.
Kazety Cabrio po odskrutkovaní boli ešte zlepené.

*

RONEeS z Ruska 1991-1996cca
Triedy: I, II, IV?
normal: CD F,
chrome:
metal:
Ruský Ronees mal veľa zaujímavých nápadov, škoda že nevydržal dlhšie. Kazeta sa zdá byť na pohľad kvalitná, ale na dotyk je vidieť trochu väčšia nepresnosť než zabehnuté značky, ale dizajn proste jednička.

*

RONEeS z Ruska 1991-1996cca
Triedy: I, II, IV?
normal:  
chrome: CD L;
metal:
Ruský Ronees mal veľa zaujímavých nápadov, škoda že nevydržal dlhšie. Kazeta sa zdá byť na pohľad kvalitná, ale na dotyk je vidieť trochu väčšia nepresnosť než zabehnuté značky, ale dizajn proste jednička.
Zaujímavé sú uzavreté pripravené metal otvory, ešte som nikdy nepočul a nevidel Ronees Metal.

*

Saehan Korea 1988-1998
Triedy: I, II
normal: SA, Chorus; Konica: XR-II; Memorex: dBS-X
chrome: SX, MA; Konica: KX-HR; Memorex: CRS-X
Sahean má tiež jediný známy luxusný dizajn, často používaný pre OEM produkty: Konica, Memorex.
Kazeta určená pre ,,vyššie,, triedy pásov normal a high.

*

SKC 1988-2000
Triedy: I, II, IV
normal: AX; Keep: "superferro" (Japan); Skytek: SK-X; Sound & Vision: Ferro HD
chrome: QX, CD; Scotch: XS II, XSII-S
Metal: ZX; Smat: MT; Memorex: CDX IV
SKC vsadila na klon legendárneho dizajnu Sony s veľkým oknom.
Ako u všetkých dizajnov, aj tu poskytovala tieto kazety veľkým firmám ako Memorex, Scotch.
Minimálne dva druhy kazety (klon dizajnu Sony a druhá verzia klon dizajnu Denon).

*

SKC 1996-2001
Triedy: II
chrome: CD; Memorex CD2, CD2X
SKC originálny moderný dizajn, aj pre OEM značky Memorex.

*

Sony 1985-1996
Triedy: I, II, IV
normal: HF-S, HF-ES, HF-X, HF-Pro, Exist, What´s up? ...,
chrome: UCX, UCX-S, UX, UX-S, UX-ES, UX-Pro; Fuji: DR-II, JP-IIx
metal: Metal-S
Najväčšia legendárna klasika od Sony aká kedy bola v kazetovom svete, úžasné veľké okno, jeden z najkrajších dizajnov.
Pokrýva celú modelovú radu Sony dlhé roky, kde nahradila malé okná, a od konca 80tych rokov je pomaly nahradzovaná modernejšími kazetami.
Vyrábala sa aj ako priehľadná.
Prvá verzia sa používala od roku 1985 do 1987:

Verzia s kompozitným vodiacim blokom v strede kazety pre modely UX-Pro a Japonským HF-Pro:

Novšia verzia upravuje povrch okolo okna, a odstraňuje stredovú mriežku:

Zaujímavosťou sú OEM Fuji kazety vyrobená firmou Sony s upraveným dizajnom a farebnou schémou:

*

Sony 1985-1987
Triedy: IV
metal: Metal-ES
Vylepšený klasický dizajn len pre high-end Metal-ES.

*

Sony 1988 - 2001
Triedy: I, II, IV
normal: HF-ES, HF-Pro
chrome: UX-S (Japan), UX-ES, UX-Pro, Chiara, CDit (USA), CD-IT Pro (USA)
metal: Metal-XR, Metal XRS (Japan), Metal-S, Metal-SR,
Metal-ES
Kazeta Sony pre vyššie triedy normal, chrome a metal s antivibračným GuideBlock a bez neho, skrutkované a zvárané.
GuideBlock sa používal pre všetky verzie kaziet UX-Pro a HF-Pro od začiatku až do konca výroby týchto modelov.

Odstránenie skrutiek prišlo v priebehu roku 1996, kazety prešli zo šedej farby na čiernu (presne opačne ako u inovácie UX-S).

Kazety bez GuideBlock v tomto dizajne boli normal HF-ES, chrome UX-ES, CDit pre USA trh, alebo dizajnové edície ako Chiara, a celá rada metal.

*

Sony 1990
Triedy: II, IV
Normal:
chrome: UX Turbo
metal: Metal Turbo
Jedná sa o veľmi podobné puzdro ako predošlý typ, kazeta vhodná pre ,,Car Audio,,

*

Sony Espritové puzdro 1990-1992
Triedy: I, II, IV
Normal: Esprit I, ES-I (Japan)
chrome: Esprit II, ES-II (Japan)
metal: Esprit IV, ES-IV (Japan)

*

Sony rada ES Stamina pre Japonsko 1995-1997
Triedy: I, II, IV
Normal: ESI Stamina
chrome: ESII Stamina
metal: Metal-ES Stamina
Modernejší Espritový dizajn pre Japonských zákazníkov.

*

Sony 1991-2002
Triedy: I, II, IV
normal: XI (Japan), XSI (Japan)
chrome: UX, XII (Japan), XSII (Japan)
metal: XIV (Japan)
Extra veľké okno Sony, pre základný model chrome UX.
Toto puzdro sa vyskytlo aj v Japonských modeloch ,,X,, s netypickými cievkami, a zvláštnym názvom ,,Canvas Window Half,, V tomto prípade boli staršie kazety aj so skrutkami.

*

Sony 1992-1997
Triedy: II
chrome: UX-S
Trojdielny dizajn Sony s vodiacim telieskom GuideBlock, známy z kaziet UX-Pro, ale tu je určený pre strednú triedu chrome UX-S.
V roku 1996 došlo k inovácií podobne ako u Maxellu, v konštrukcii bola jediná skrutka
na stredovom vodítku kazety, ktorú museli nahradiť lepením, tieto novšie verzie boli väčšinou v šedom plášti namiesto pôvodného čierneho.

Novšie verzie UX-S bez stredovej skrutky:

*

Sony 1994 - 2002
Triedy: I, II, IV
normal: XI (X Tune 1 Japan)
chrome: UX-S
, XII (X Tune 2 Japan)
metal: Metal-XR
Pekný jednoduchý dizajn so zjemnenými hranami, hlavne pre Japonský trh s rôzne šialenými farebnými prevedeniami.
Pre Európu to bola kazeta pre pásky UX-S, po zrušení GuideBlocku, asi prebytočného luxusu, ktorý nikto v roku 1998 neocenil, ale za to sa stal ešte domovom pásky Metal-XR veľmi slušnej kvality.

*

Sony profi puzdro keramické s Guide Blockom 1988-1996
Triedy: II, IV
chrome: UX Master
metal: Metal Master, Super Metal Master
High-end Sony z kompozitného materiálu a vyberateľnými poistkami ochrany proti zápisu bol najvyšší luxus pre roky 1988 a 1990.
Pre tretiu generáciu dostal kompozitný plášť ešte vnútornú čiernu vrstvu a kazeta bola balená do hliníkovej krabičky.
Skrutky boli hviezdicové.

*

TDK 1987 - 1991
Triedy: I, II
normal: AD, AR, IF
chrome: SD, SF, Cue,
TDK veľké okno pre vyššiu triedu normal AD, AR a základnú high SD/SF, dizajn nahradil malé okná poslednej rady 1986.

*

TDK for Panasonic 1989
Triedy: I
normal: Panasonic: GX,
TDK veľké okno, na zákazku Panasonicu, zrejme vychádza z predošlého dizajnu.

*

TDK 1990-1996
Triedy: I, II
normal: AD, AR, Optima 1
chrome: SF, Optima 2

TDK dlhé rovné okno pre vyššiu triedu normal AD, AR a základnú high SF, dizajn nahradil pôvodný s veľkými oknami roku 1988.
Modely Optima staršej verzie v bielej kazete boli osadené staršími mriežkovanými cievkami a reálne tam bola navinutá páska D (Optima 1) a SF (Optima 2).

*

TDK 1989-1992
Triedy: I
normal: AD, AD-X,
chrome:
CDing II Walker,

TDK dlhé rovné okno v Japonskom prevedení s oblými hranami a nezvyčajne malými skrutkami:

*

TDK prevažne SA a MA 1987-1989
Triedy: I, II, IV
normal: AR-X
chrome: SA

metal: MA
TDK luxusnejšie dvojplášťové okno pre vysokú triedu normal AR-X, strednú high triedu - legendárnu SA a základnú metal MA, dizajn nahradil malé okná poslednej rady 1986.

*

TDK 1989-1993
Triedy: I, II, IV
normal: AR (Japan), AR-X
chrome: SA, SR (Japan), SR-X (Japan); Panasonic: HX
metal: MA, Optima 4, Super CDing-IV (Japan)

TDK legendárny dizajn rady SA, dvojplášťové úzke okno, nahradilo predošlé veľké okná rady 1988.
Dizajn pre
vysokú triedu normal AR-X, strednú high triedu - legendárnu SA a základnú metal MA, Optima 4 pekná biela verzia s páskou MA.
TDK SA a MA pre USA trh sa približne v rokoch 1990-1991 objavovali s novšími cievkami.

*

TDK 1994-2002
Triedy: I, II
normal: AD, AR
chrome: SA, Super CDing, DiscJack2

V roku 1994 vznikla nová rada Európskych dizajnov pre väčšinu modelov TDK. U normaliek je tento vzor nástupcom po rovnom okne pre kazety AD a AR od roku 1996.
SA kazety sa v tomto prevedení pre Európu vyrábali až do konca, ešte aj po presťahovaní výroby do Thailandu, aj pod značkou life on record.
Vzniklo niekoľko limitovaných edícií, známe sú SA Black so žltými cievkami a SA DelSol v modrej priesvitnej taktiež so žltými cievkami.
Lacnejšie SA vezie sa dali zakúpiť pod názvom Super CDing, a od roku 1998 v čierno modrej farbe model DJ2, ktorý bol navinutý už len SF páskou (preto sa mnoho ľudí sťažovalo na nedostatočnú kvalitu a vernosť zvukového prednesu).



*

TDK 1992-2005
Triedy: I, II, IV
normal: AR
chrome: SA, SM

metal: MA; OEM RadioShack: MPX
Tento dizajn bol určený pre USA a Japan trh, v roku 1992 sa dizajnové cesty modelov SA a MA rozdelili od tých Európskych, pokrytie modelov je ale podobné.
Kazety sa vyrábali skrutkované aj zvárané.

*

TDK 1992-1994
Triedy: II
chrome: SR,

Veľmi podobný dizajn tomu predošlému, nie veľmi často používané kazety.

*

TDK 1994
Triedy: I
normal: AD; Panasonic: PX I

Od predošlého dizajnu sa líši len priehľadnou spodnou časťou okna a extra malými skrutkami.

*

TDK 1992-1994
Triedy: I, II
normal: AD-X, Super CDing-I

chrome: Super CDing II, SR-X,
Japonská zaujímavosť, okno so zakrivenými okrajmi pôsobí zvláštne.

*

TDK 1997-2002
-
Triedy: II
chrome: CD Power

TDK USA dizajn, pripomína SA pre EU trh 1994, plast je čierny, čiastočne presvitá pod silným svetlom (podobne ako Basf CSII 1994-1998)

*

TDK 1986-1989
Triedy: II, IV
chrome: SA-X; Yamaha: Studio
metal: MA-X

TDK podobný dizajn kazetám SA 1988, ale s úplne odlišnou konštrukciou. Jedná sa o prepracované dvojplášťové puzdro vyrobené z priehľadnej a čiernej vrstvy plastov po celej ploche kazety.
Používal sa pre vysoké modely high SA-X a SA-XS, a metal MA-X, dizajn v prípade SA-X nahradil verziu s malým oknom v roku 1988 pre EU, pre USA už v roku 1987. Kazeta MA-X vznikla už s týmto dizajnom.
Staršia generácia 1986 má užšie okno.

*

TDK 1989 - 1997
Triedy: I, II, IV
normal: AR (Japan), AR-X (Japan)
chrome: SA (Japan), SA-X, SA-XS
metal: MA (Japan); MA-X
TDK malé okno v dvojplášťovom prevedení, bola slabšia náhrada za luxusnú predošlú verziu, ale už to bol výrazný prejav zlacňovania.
Pre Európsky trh pokrýva radu SA-X (1990-1993) a MA-X (1990) a od roku 1992 aj novinku SA-XS (trojvrstvový Avilyn).
Pre iné trhy sa používal aj pre normalku AR, AR-X a v Japonsku aj pre SA/MA pásku a využitie tohto vzoru je v iných trhoch pomerne pestrejšie na rôzne modely než v Európe. (Ale to bolo u TDK bežné).
Veľmi raritná je MA-X pre Austrálsky trh v prevedení 1994.


*

TDK 1994-1998
Triedy: II, IV
chrome: SA-X, SA-XS
metal: MA
Tretia generácia puzdier TDK pre luxusnejšie kazety, hlavne pre EU trh, kazety SA-X, SA-XS, MA.
Po zrušení modelu MA-X sa do týchto kaziet dávala MA páska.


*

TDK 1992 - 1997
Triedy: I, II
normal: AD, AD1
chrome: AD2,
TDK Japan, prípadne USA, pre kazety AD1, AD2, nezaraďujem medzi ostatné základné, lebo je to špecialita pre Japonský trh, aj keď sa vyskytol občas aj v USA AD kazetách.
Japonci mali veľmi radi zaoblené hrany kaziet a veľkú pestrosť modelov a farieb.

*

TDK 1996 - 1999
Triedy: I, II, IV
normal: DiscJack 1
chrome: DiscJack 2

metal: DiscJack Metal
Ďalšia z Japonských chuťoviek TDK, s veľmi oblými hranami.

*

TDK 1979-1984
Triedy: IV
metal: MA-R
Profesionálne High-End puzdro RS I najvyššej kvality metal od TDK.
Celokovový rám, s priehľadnými plastovými stenami kazety, bol high-end legendou, fotky s týmito kazetami sa vyskytovali v mnohých katalógov Hifi a profesionálnych tape deckov rôznych výrobcov.
TDK bol prvý na svete, ktorý začal v tak skorej dobe s High-end metalkami v takom prevedení, ostatný výrobcovia prišli s profi puzdrami až v polovici 80tych alebo začiatku 90tych rokov.
Vzniklo mnoho napodobenín týchto kaziet, hlavne v Rusku.

*

TDK 1985-1989
Triedy: II, IV
chrome: SA-XG
metal: MA-XG
Profesionálne High-End puzdro RS II.
Kovový rám bol doplnený o plastové stredové vodítko pásky, dizajn pôsobil dosť luxusne, hlavne kvôli novým cievkam s čírymi stredmi, stále veľmi obľúbené na prezentácie elektroniky v katalógoch.
Okrem metal high-endu sa prvý krát objavila aj kazeta s páskou triedy II high Position, model SA-XG vtedy obsahoval dvojvrstvovú SA-X.

*

TDK 1990-1994
Triedy: IV
metal: MA-XG / MA-XG Fermo
Profesionálne High-End puzdro RS III.
TDK prišla s treťou generáciou High-end metal kaziet, pre 90te roky kedy prešla s celopriehľadnej fotogenickej kazety na pomerne temnú nevýraznú farbu.
Konštrukčne bola asi najšialenejšia čo som poznal. Základné telo tvorili dve hlavné časti kazety zoskrutkované extra malými skrutkami, zakryté dvoma bočnými a jednou spodnou časťou.
Kazeta obsahovala stredový vodiaci blok pásky a dva pásiky kovu, ktorý slúži pravdepodobne ako magnetické tienenie.
V Japonsku sa predávala pod označením MA-XG FERMO.

*

Teac 1986-1987
Triedy: I, II, IV
normal: Open Cassette NT
chrome:
Open Cassette CT
metal: Open Cassette MT
Teac jedna z najväčších rarít na svete, otvorená kazeta určená na vymieňanie malých kovových cievok tkzv. ,,metal reels,,
Vylamovacie okienka nie len u ochrany proti záznamu, ale aj detekčné tvory pre prispôsobenie detekcie kazety triedy II a IV.
Teac vyrábal verzie s páskami normal, high a metal ktoré pochádzali od Maxellu.

*

That´s od Taiyo Yuden 1983-1992
Triedy: I, II, IV
normal: TX, FX, EVE-I (Japan), PH-I (Japan), FX-XP (Japan); WH Smith: Super Ferric
chrome: EX, VX, EM-X, CD II (Japan), CD-MH, EVE-II (Japan), PH-II (Japan); Triad: EM-X, CD-II, WH Smith: Super Chrome
metal: CD IV, MG-X, MR-XPRO, MR-LTD-X (Japan), EVE-IV (Japan), PH-IV (Japan); Triad: MG-X, CD-IV,

Asi najznámejšie kazetové puzdra od Japonskej firmy Taiyo Yuden, dlhé roky pokrývali celú modelovú radu a poskytovali naozaj vysokú kvalitu.


*

Taiyo Yuden/Denon/Philips/PDM 1990-1996
Triedy: II, IV
normal: -
chrome: Denon CRII, HD7, HD8; PDM: CD-X; Philips UCX, MCX
metal: Philips Metal; PDM ME, ME-X
Podľa sériového čísla to vyzerá na TY produkciu, ale That´s nikdy nemal v ponuke tento pôsobivý dizajn. Mohol to vyrobiť na zákazku pre Philips a Denon, ale to sú len dohady.
Pravdepodobne po skončení produkcie TY kaziet sa ich formy dostali do iných firiem (Made in Singapore), a v ich dizajne sa potom predávali pod značkami ako Basf, Emtec, a rôzne no name.
U Denon je predpoklad že skončil s výrobou vlastných kaziet a ostala mu len páska, ktorú plnil do kaziet GM.



*

That´s - Taiyo Yuden 1990-2002
Triedy:  I, II, IV
normal:  BASF: FEI-Focus
chrome: BASF: CRII-Focus; Emtec: Chrome Super II
metal:  as-IV, Japan: OW-4; BASF: MPIV-Focus
Jedinečné puzdro od Japonského Taiyo Yuden medzi nadšencami volané aj ,,motýľ,, mi vzdialene pripomína Basf cr-m II 1982, ale okná sú väčšie a
je pridané aj malé stredové, trochu vypuklé.
That´s na začiatku 90tych rokov redizajnoval a inovoval celú svoju modelovú radu, nápady im nechýbali, ale myslím že kvalita puzdier ,,delta,, už nebola nikdy prekonaná.
Po skončení výroby Yudenov, sa puzdro objavuje v ponuke Singapúrskej spoločnosti General Magnetics, a taktež aj v niektorých modeloch Basf/Emtec.
Priehľadná verzia tohto puzdra od That´s pre nižšie modely normal a high.

*

Ak by niekomu chýbala stará verzia tohto rozdelenia dizajnov kaziet, tak bez ďalších aktualizácii verzia z roku 2017.

back audio/video/data/index

© EZ647 2023